Běhání jako součást života!

Mnozí z nás tomu opravdu nerozumí a pointu nadšení z běhání nechápou. Samozřejmě také mnozí z nás chtějí zažít to, co nadšenci do běhání. Pokud patříte mezi ty, kteří by to rádi zkusili a toto nadšení také zažili, ale po pár metrech běhu vám dojde dech a na dlouhé měsíce chuť do sportu zase odložíte, máme pro vás několik málo informací, které vás třeba utvrdí v tom, že běhání prostě musíte zkusit! Začít běhat však není úplně snadné. Samozřejmě nestačí si vzít tenisky a vyrazit do terénu. Je potřeba vzít běh jako součást života.
nohy běžkyně
•        Indiánský běh
Pro začátečníka je rozumné si opravdu uvědomit, že uběhnout několik kilometrů bez tréninku prostě nejde. Proto nepřepalte váš start a začněte pomalu. Rozumné je vyrazit a začít s rychlou chůzí. Teprve po pár minutách začněte s během. Ideální stav je, pokud třeba pět minut půjdete ostřejší chůzí a minutu poběžíte. A takto to budete střídat. Pokud takto budete trénovat, začnete postupně prodlužovat čas, který běžíte a zároveň zkracovat dobu, po kterou půjdete. Až dozrajete do stavu, kdy poměr bude opačný, to znamená, že pět minut poběžíte a jen minutu půjdete, máte vyhráno.
malá cyklistka
•        Správné tempo
Pokud jste se rozhodli, že budete běhat, je potřeba intenzivně sledovat vlastní tělo. Pokud se vám špatně dýchá, píchá vás v boku, pravděpodobně běžíte příliš rychle a je potřeba zpomalit. Správné tempo si ověříte jednoduše tak, že zkusíte mluvit. Abyste se dostatečně dobře vytrénovali, je potřeba opravdu zvolit tempo, při kterém můžete mluvit a nemusíte lapat po dechu. Jestliže se vám nedaří plynule mluvit, znamená to, že máte tempo příliš vysoké a přepínáte se. Nemluvíme o vrcholovém tréninku, a tak na to myslete, protože přetažení by vás mohlo odradit od dalšího běhání. I když se vám to nebude zdát, je důležité hlavně vydržet. Nehleďte tedy na profesionální atlety a jejich metody tréninku a vnímejte výhradně sami sebe!